In Gemeentewerken van zaterdag 27 juni is Elina Schmidt-Blokzijl te gast. Schmidt-Blokzijl was lijsttrekker van Gemeente Belang Kampen. Kort na de gemeenteraadsverkiezingen besloot zij de fractie van GBK te verlaten en in de gemeenteraad solo/onafhankelijk verder te gaan. In de uitzending wordt teruggeblikt op deze ingrijpende politieke beslissing. Ook is er aandacht voor de overwegingen die daarbij een rol speelden en de toekomst die zij voor zich ziet.
